Barça lanceert het nieuwe thuisshirt: hoofdsponsor Spotify pronkt op de voorkant
FC Barcelona heeft vrijdag het nieuwe thuistenue voor het seizoen 2022/2023 aan de wereld gepresenteerd. Op de voorkant van het shirt pronkt de naam van de nieuwe hoofdsponsor Spotify, niet te missen.
Het ontwerp van het shirt is geïnspireerd door de Olympische Spelen van 1992, die destijds in de Catalaanse hoofdstad werden gehouden. Het tenue zal worden gedragen door zowel de mannen, vrouwen als jeugdteams.
Hoofdsponsor Spotify heeft zich tot 2026 aan Barcelona verbonden. Per seizoen maakt de Zweedse streamingsdienst zelfs zeventig miljoen euro over. Eén van de redenen waarom de deal zo lucratief is, is de naamsverandering van het stadion. ‘Camp Nou’ zal vanaf juli ‘Spotify Camp Nou’ heten.
In een nieuw ̶j̶a̶s̶j̶e̶ 𝘀𝗵𝗶𝗿𝘁𝗷𝗲 👕
— Ziggo Sport Voetbal (@ZS_Voetbal) June 3, 2022
Barcelona heeft het thuistenue van volgend seizoen gepresenteerd, met de nieuwe shirtsponsor Spotify! 👀
Zeg het maar... wat vinden jullie van het tenue? 🤔
📸 @FCBarcelona#ZiggoSport #FCBarcelona #Pique pic.twitter.com/EQzaLFI9Xv