Bijzondere Barça-sponsor in El Clásico: logo wereldberoemde band prijkt op shirt
FC Barcelona zal op 29 oktober in El Clásico tegen Real Madrid met een opvallende shirtsponsor gaan spelen. De Catalanen hebben bekendgemaakt dat het logo van The Rolling Stones in deze wedstrijd op het shirt prijkt, als gevolg van de samenwerking met streamingsdienst Spotify.
Spotify is hoofdsponsor van Barcelona en heeft een aantal bijzondere afspraken opgenomen in het contract. Zo heeft het bijvoorbeeld recht op unieke shirts tijdens de komende Clásico. De club heeft donderdag bevestigd dat The Rolling Stones de eer krijgen, 'om de release van het album 'Hackney Diamonds' te vieren'. Het is de eerste keer in achttien jaar dat Mick Jagger, Keith Richards en Ronnie Wood een nieuwe release doen.
Het is niet de eerste keer dat er een band of artiest op het shirt van Barcelona komt te staan. De Canadese rapper Drake ging The Rolling Stones al voor. Spaanse media verwachten dat het eenmalige shirt vooral een publiciteitstrekker is.
DONE DEAL! 🤘💥
— FC Barcelona (@FCBarcelona) October 19, 2023
🚨🤝🗞️ FC Barcelona and @RollingStones sign deal ahead of the next #ElClásico thanks to @Spotify . 28/10/2023 👅 pic.twitter.com/bfH7tpw5Lp