Waarom speelt FC Barcelona soms met de logo's van merken of bands op het shirt?
Op 21 april staat de Clásico tussen FC Barcelona en Real Madrid op het programma en tijdens dat duel zal de kijker iets opvallen. Niet het logo van Spotify, de hoofdsponsor van de Catalanen, pronkt op de buik, maar wederom dat van een muzikant. Waarom doet Barça dit? VoetbalNieuws legt het je uit.
Spotify als hoofdsponsor van FC Barcelona
Op 15 maart 2022 kondigde Barcelona en Spotify hun partnership aan. De Catalanen hebben niet alleen de naam van het Camp Nou stadion laten veranderen in het Spotify Camp Nou stadion, maar ook de shirts zijn bij tijd onderhevig aan de nodige veranderingen. Sporadisch verschijnen logo’s van artiesten, merken of bands op het shirt van Barça.
'Spotify zal het partnership gebruiken om artiesten van over de hele wereld in de spotlights te zetten. Dit zal ervoor zorgen dat de werelden van muziek en voetbal samenkomen en het Spotify Camp Nou zal een wereldwijd toneel zijn voor spelers en artiesten', zo klonk het in een statement op de website van Barcelona.
Muzikanten op het shirt van Barça
Het logo van The Rolling Stones was niet het eerste logo buiten dat van Spotify dat op het shirt van Barcelona prijkt. Ook het logo van het merk OVO van de artiest Drake en het logo van het album van de ROSALÍA, een Spaanse artiest die dicht bij Barcelona geboren is, hebben al eens op het shirt gestaan. Tijdens alle keren was Real Madrid de tegenstander. Nu is het de beurt aan Karol G.
🧜♀️ @karolg to be the next artist on the barça shirt with @spotify
— FC Barcelona (@FCBarcelona) April 12, 2024